woensdag 16 mei 2012

Chanel Pre-spring/summer 2013



De Chanel Pre-spring/summer 2013 vond afgelopen week plaats in Versailles.
Zoals we van alle Chanel shows gewend zijn, was de setting weer erg mooi. De foto hierboven lijkt met haar decor en kleurenpalet een wandelend Renoirschilderij.
Je verwacht dan ook een collectie in de stijl van Versailles of in barokstijl. Ik denk hierbij aan de D&G a/w 2012/2013 show, waarin de barokke stijl de show steelt.

De Chanel Pre-spring/ summer 2013 begint met veel blauw. De blauwtint doet me denken aan de fantastische Chanel Cruise Collection 2012. De jurkjes van deze Pre-springshow zijn in Alice In Wonderland-stijl.
Als snel maakt het blauw plaats voor pastel tinten en later voor zwart-wit.
Onder de jurkjes worden plateau-gympen gedragen. (flashback naar de nineties, toen ik ze ook had, gruwel!)
De modellen dagen gekleurde pruiken met een korte bob.

Helaas zie ik joggingroeken/ combatbroeken voorbij komen en worden de jurkjes echte poppenjurkjes die afgezet zijn met bloemen en tule. Het doet mij erg aan Nikki Minaj denken, helaas.

Het is een eclectische collectie waarin verschillende stijlen voorbij komen. Van poppenjurkjes, lange jurken, combatbroeken, badpakken tot het Chanel pakje.

De accesoires zijn mooi, met nieuwe varianten op het Chaneltasje. Ik zag zelfs een koraalkleurig rugzakje voorbij komen.

De Chanel shows zijn altijd iets om naar uit te kijken. Als hekkensluiter van Paris Fashion Week verwacht ik altijd een grande finale, waar ik mij altijd op verheug. Helaas waren afgelopen wintercollecties (2011/12 en 2012/13) erg teleurstellend en deze Pre-spring/summer 2013 is dat helaas ook.

Af en toe lijkt Karl Lagerfeld de Chanel-stijl te willen verruilen voor een stijl met motorboots en gewatteerde jacks en nu weer met items die niet zo passen bij het geheel.
Het lijkt wel alsof hij inspiratie heeft gehad van Nikki Minaj (Heus! Een aantal jurkjes lijken er op, compleet met roze haar!) Heb ik niet goed opgelet en is dit afschuwelijke mens ondertussen onverwacht zijn nieuwe muze geworden?
Gelukkig was de Cruise Collection 2012/13 wel om van te smullen, zoals we gewend zijn van Chanel.

Bekijk de collectie op vogue.com en beoordeel zelf. Wat vind jij ervan?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten