woensdag 27 juni 2012

Kwispelbier en Hondenpizza

Zes jaar geleden had ik een klein pluizig bewegend bolletje in mijn armen liggen. Althans, in augustus van dat jaar.
Mijn hondje Stuart is inmiddels volwassen (en de laatste maanden behoorlijk zwaar geworden) en volgens zijn paspoortje is zijn geboortedag 25 juni.


 Hij was dus jarig en ik wilde hem verrassen met iets leuks. Meestal kijkt hij gespannen en verwachtingsvol toe wanneer hij een cadeautje krijgt en ik het gekleurde papier aan het ontdoen ben van de verrassing.
Als er iets van speelgoed in zit, huppelt hij blij en grist hij het speeltje uit mijn handen, waarna hij wegrent en op een 'veilige' plaats (het kleed in de kamer) ermee gaat spelen. Dat geldt ook voor de eetbare cadeautjes.

Ik wilde hem dit jaar blij maken met een culinaire verrassing, weliswaar kant en klare, geconserveerde spullen van de dierenwinkel, maar het gaat om het idee. Ik had gewoon geen tijd om hondenkoekjes te bakken.

Bij de dierenwinkel stond een bierflesje met Kwispelbier, speciaal 'bier' voor honden. Zonder alcohol natuurlijk. En er was een zogenaamde hondenpizza, compleet met plakjes gedroogde salami en in slices gesneden.

Toen ik het pakje aan het uitpakken was, kwam mijn hondje er ongeduldig omheen lopen. (dit alles vindt plaats op de grond). Maar de pizzadoos moest ook nog opengemaakt worden, en het zakje dat om de pizza zat ook.
Als het een klein mensenjongetje was geweest, had hij met gekruiste beentjes staan wiebelen, omdat hij dan bijna in zijn broekje zou plassen van enthousiasme en ongeduld!

Ik zette de open pizzadoos neer en voorzichtig trok hij de hele pizza uit de doos, om vervolgens de toppings er af te eten. Om hem een handje te helpen, heb ik de 'slices' er af gebroken en heb ik hem er twee gegeven.
Hij vond het erg lekker.

Het was een soort hondenkoek met wat rood spul erop en plakjes gedroogde worst.
Het kwispelbier vond hij geen succes. Hij heeft er wel een paar slokken van genomen.

Dit zijn erg leuke fun-cadeautjes om cadeau te geven aan vrienden of kennissen met honden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten