maandag 13 augustus 2012

Griekenland 1: Tzaziki , auberginesalade en olijven


Onze eerste dag op Rhodos begint rond een uur of twee in de middag. We zijn goed en wel gedropped bij ons hotel en een lekkere Griekse lunch gaat er wel in!
Ons avontuur op Schiphol begon al om 4 uur ’s ochtends en na een halfbakken ontbijtje hebben we om een uur of twee best honger gekregen.  En natuurlijk kunnen we niet wachten om al dat lekkere Griekse eten te proeven. Bring it on, hier komen we voor!
Gelukkig zitten er veel restaurantjes in de buurt en bij het eerste het beste restaurant laten we ons door de opdringerige eigenaar overtuigen om bij hem te eten.
Wat eten we?
We beginnen met olijven, tzaziki en auberginesalade met pitabrood. Het is heerlijk! Tzaziki is volgens mij overal lekker bij. (De rest van de vakantie eten we het ook elke dag en ik smeer het rustig op al mijn eten, dip alle groentes er in of lepel het desnoods zó op. )
Als hoofdgerecht bestel ik moussaka.  My favorite! Ik moet natuurlijk even proeven hoe een echte moussaka smaakt en hij is heerlijk!  (Helaas geen foto van gemaakt)
De rest neemt een Griekse schotel met veel vlees. Overigens is er nergens knoflooksaus te krijgen. Men gebruikt in plaats daarvan tzaziki.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten