maandag 27 augustus 2012

Kookboek: Under The Olive Tree

Het is alweer een oudje en hij stond al jaren op mijn verlanglijstje.
En Yes! Vorig weekend werd hij bezorgd, net op tijd om mee te nemen tijdens ons geplande boottochtje in het tropische weekend ; dit keer weer een prachtig boek van Manuela Darling-Gansser, Under The Olive Tree. Dat wordt lekker luieren op het water, vergezeld met wijn, picknickfood en dit heerlijke boek om in te lezen!
Ik had een paar weken geleden al het fantastische travel-and-food-boekWinter In The Alps’ gekocht. Daar was ik zó enthousiast over (zie oude blogpost) en vorige week bestelde ik vol enthousiasme weer een deel uit deze reeks. Ook dit keer de engelstalige versie, vanwege de mooie vormgeving. Ik wil ze allemaal verzamelen en het zou leuk zijn als ze allemaal dezelfde lay-out zouden hebben.
Tijdens het warmste weekend van het jaar heb ik er een groot stuk  van gelezen en het is een heerlijk boek.
Manuela Darling-Gansser schrijft over Lugano, waar in de tuin van haar ouderlijk huis een grote olijfboom staat, waaronder de familie op het terras vertoeft tijdens heerlijke lunches en diners.  Ze omschrijft de setting; het uitzicht over Lugano, de Zwitserse meren, de geur van de omgeving en natuurlijk het eten.
Naast Lugano neemt Manuela je mee naar andere plaatsen in Italië, Zwitserland en Sardinië, waar de familie een zomerhuis heeft.
Haar fijnste steden en plaatsen worden beschreven, waarbij de rode draad natuurlijk eten is. Ze vertelt over de fijne restaurants, markten en winkels en de daarbij horende gerechten. Dit is erg leuk voor als je zelf van plan bent om naar één van deze plaatsen te gaan.
De recepten in dit boek zijn overwegend Italiaans en ik maakte gelijk iets uit dit boek; de Pollo Capriccioso. (zie vorige blogpost) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten