woensdag 12 september 2012

Getest: Henkell Rosé (mousserende rosé)

Mijn favoriete drankjes zijn  Henkell Trocken en Martini Rosé. Beide zijn een bubbelwijn
.
De eerste is een licht fruitige, krachtige, droge sekt. Als er iets te vieren is, gebruik ik hem altijd als alternatief voor champagne. En de tweede is een heerlijke prosecco met een aardbei-zoetje er in en krachtige bubbels die lang in je glas blijven.
Zou het niet heerlijk zijn als de geweldige smaken van beide drankjes in één wijn zouden zitten? 
Ja! Van de week kwam ik heel toevallig voor het eerst een mousserende rosé van Henkell  tegen.  Ik verdiep me nooit zo in dranken, dus dit was een verrassing voor me. Waarschijnlijk bestaat de drank al langere tijd en ik wist het gewoon niet. Ik was natuurlijk gelijk enthousiast, dit leek mij een gouden vondst. Ik kocht een fles en ik testte hem!


Wat vond ik er van?
Hij voldeed helaas niet aan mijn verwachtingen. De friszoete, fruitige smaak die Martini Rosé heeft, bleef weg. Hij smaakte ietsje naar de gewone Henkell Trocken, wat wel lekker is, maar dan een stuk zuurder. En daar moet je van houden. Er zat absoluut geen zoetige smaak aan, zoals bij Martini Rosé.
Ik vond het een oké mousserend roséetje, maar hij krijgt geen plek op mijn lijstje favorieten!
Ik vind hem te duur om hem in het vervolg regelmatig te kopen. Bubbelrosé met vergelijkbare smaak en kwaliteit is er ook in een lagere prijsklasse te krijgen.
Conclusie
Mousserende rosé hoeft niet per se zoet te zijn, ondanks de mooie kleur van de wijn. Henkell Rosé is een volwassen mousserende rosé met  zure smaak, waar je van moet houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten