vrijdag 14 september 2012

Gevulde tomaten met couscous en zwaardje met grillvlees

Mijn vriend vindt het af en toe ook leuk om te koken. Hij gebruikt dan zijn fantasie en zelden een kookboek, kijkt in de kastjes wat er is en stelt dan iets samen.
Hij vindt de aankleding altijd erg belangrijk, dus zorgt hij voor mooie kaarsjes op tafel, leuke film op de beamer (niet echt nodig naar mijn mening, maar goed..) en mooie glazen wijn, schaaltjes met dipjes en kaasjes en lekkere broodjes.

Laatst verrastte hij mij met dit heerlijke bordje eten.


Ik had twee 'nieuwe' producten gekocht van het Marokkaanse merk Alfez (bij de supermarkt), de gekruide couscous en de tagine kit. Ik had nooit eerder couscous gemaakt (ook al weet ik dat het heel simpel is) en wilde het een keer proberen.
Maar mijn vriend was mij een stap voor, hij maakte het en vulde tomaten er mee. Daar deed hij wat kaas op en zette het geheel in de oven. Met een erg lekker resultaat.
De vleesspiezen maakte hij van het vlees dat we nog hadden liggen. Hij sneed stukken en schoof alles aan de zwaardjes. Tussen het vlees deed hij stukken groente als ui, tomaat en paprika en dan hup, op de barbecue.

Van de overige couscous maakte hij mooie bolletjes en hij deed er nog een schep kant en klare aardappelsalade bij.

Heerlijk toch?! En natuurlijk zoo lief dat hij zo zijn best doet. Ik weet het, ik ben verwend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten