donderdag 25 oktober 2012

Choco Vine; chocolade met rode wijn



Wat krijg je als je chocolade met rode wijn mengt?


Dan krijg je dit drankje, Choco Vine. Bij C1000 spotte ik het.
Doe eens boodschappen in een andere supermarkt en je staat versteld van 'nieuwe'producten die je nog niet kende!



Helaas staat er weinig informatie op de fles, waardoor je nog nieuwsgieriger wordt.
Ik nam er één mee en testte hem.

Wat is het?

Zoals je op het etiket kunt lezen is het een chocoladedrank met rode wijn.
Het is een soort cream-likeur met chocoladesmaak. Volgens het etiket zit er ook wijn in, maar op het eerste gezicht is dit niet te zien. De drank ziet er namelijk uit als waterige chocolademelk. De kleur is ietsje roder dan gewone chocolademelk. De geur is chocolade.


Hoe smaakt het?

Ik vind het een beetje Baileys-achtig, hoewel het niet de smaak van koffie-cream likeur heeft. Het smaakt naar een romige chocoladelikeur met een fruitige bijsmaak. Je proeft niet zozeer wijn. Het is meer een zuurtje, de smaak van druiven of bessen. Een lekkere en bijzondere combinatie.


Wat vind ik er van?

Het is leuk om eens te proberen of om cadeau te geven. Ook als souvenir, het is namelijk een echt Nederlands product. Het etiket is ook echt Hollands met een molen en tulpen er op.

Ik krijg ideetjes voor bij het kerstbuffet; vul een cocktailglas hiermee en je hebt een feestelijk drankje. Of serveer lekker na het eten.

Het is in verschillende smaken verkrijgbaar en heeft een eigen website. (google op Choco Vine en je vindt hem)

Ik vind het een lekker drankje en zal hem vaker meenemen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten