donderdag 22 november 2012

Creatief met restjes: de gehaktbal

Ik houd niet zo van gehaktballen. Ik maak ze eigenlijk nooit.
Hooguit kleine balletjes met een hartje van kaas of zo. En soms denk ik dat ik een superballetje te pakken heb, waar bijvoorbeeld uitjes doorheen zitten, of andere dingen. Maar helaas vind ik een gehaktballetje vaker teleurstellend dan een succes.

Laatst kreeg ik een pakketje kant en klare gehaktballen. Ik deed wederom een poging om het perfect ronde balletje mijn avondmaal te laten opfleuren. De eerste hap was wel oké, maar daarna vond ik het zo ontzettend saai! Met lange tanden at ik hem toch maar op...

Er waren er nog twee over, dus verzon ik een manier om er iets lekkers van te maken.
Natuurlijk kon ik een heerlijke tomatensaus maken en ze daarin leggen, maar ik koos ervoor om er een foute berehap van te maken.
Ik vroeg me altijd al af of dat gewoon met een gehaktbal kon, dus had ik nu de gelegenheid om het uit te proberen.

Het resultaat was verbluffend lekker!
Ach, af en toe zondigen met een vieze vette hap is ook wel lekker.

Ik overgoot ze met pindasaus.

Dus als je een balletje over hebt...

Nodig
gehaktballen
uien
pindasaus
frituur
stevige cocktailprikkers

Snijd de gehaktballen in dikke plakken. De uien ook.

Wissel de plakken ui en gehaktbal af en rijg stevig tegen elkaar aan op een stokje. Voor de stevigheid kun je twee stokjes gebruiken.

Bak in de frituurpan tot de gehaktbal diepbruin kleurt en de uien goud.
Maak ondertussen de satesaus.
Overgiet de berehap met de saus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten