dinsdag 12 februari 2013

Cupcake Chic in Den Haag of op Schiphol


Toen ik laatst op Schiphol was ontdekte ik een nieuwe winkel, Cupcake Chic. Hij was pas geopend en met de vrolijk gekleurde cupcakes in de vitrine zag het er aanlokkelijk uit.
Volgens de verkoopster is het het tweede filiaal van Cupcake Chic, waarvan de eerste in Den Haag zit.
Er zijn elke dag drie nieuwe smaken en de standaard vanillecakes zijn in ruime aantallen aanwezig, met verschillende kleuren vanille-creamcheesetopping.



De dag dat ik er was, stond er o.a. Brazilian Lime op het menu; een vanillecakeje met vanille-limoentopping. Ik kocht er ééntje en testte hem...
De cakejes worden in harde plastic bolletjes verkocht, om ze zo goed mogelijk te kunnen vervoeren. Je moet ze alleen niet ondersteboven vasthouden, want dan gaat het mis.
De vanillecake was hemels; een echte volle vanillesmaak. Het proefte niet kunstmatig, zoals supermarktcake en de kleur was mooi donkergeel. De cake was heel stevig en was heerlijk smeuig. Maar totaal niet droog en kruimelig. Ik vond het heel plezierig eten en dat smaakte naar meer.

De topping vond ik echter iets minder. De cream-cheese smaak was niet helemaal mijn smaak en vind ik erg 'zwaar' van smaak. De limoen was helaas ver te zoeken. Gewoon vanillecreme (met limoen) was wat frisser en romiger geweest.

Leuk ideetje om naartoe te gaan wanneer je op Schiphol moet wachten of breng de mooiste cupcake mee voor degene die je van het vliegtuig ophaalt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten