vrijdag 22 februari 2013

New York en London Fashion Week A/W2013-2014

Even voor het gemak gooi ik New York en London fashion week van de afgelopen twee weken op één hoop; de gelijkenissen zijn opvallend. En zelfs Milaan is al aardig op weg om zich aan te sluiten bij de trends voor volgende winter.

Veel collecties hebben leren items of bont. Van complete leren mantelpakjes tot broeken, jurken en blousen. Dat geldt ook voor bont.

Een andere opvallende trend is metallic. Dan bedoel ik niet goud of zilver, maar donkere, rijke winterkleuren als brons en donkergroen.

En wat ook opvalt; dierenprints zijn rijk vertegenwoordigd.

Waren de shows voor aankomende zomer overwegend zwart, nu was er veel kleur.

Bij Marc Jacobs waren er mantelpakjes in mooie donkere metallickleuren. Sommige modellen waren helaas een broek of rok vergeten aan te trekken.

Burberry had mooie varianten op de trenchcoat. Als statementprint hadden ze hartjes. (Wat ben ik blij met mijn Primark hartjessjaal!) en dierenprints. Ook veel leer in donkere kleuren.
Dit geldt ook voor Mulberry.

Hieronder wat foto's van de shows die ik het mooist of meest opvallend vond.




Mooie mantelpakjes bij Badgley Mischka






 Hartjes, dierenprints en leer bij Burberry






Metallics bij Marc Jacobs






De mooiste show vond ik die van Marios Schwab



 Heerlijk warm en draagbaar: McQ





 Nog een favoriet van mij: de Mulberry-show!




Mooi spul bij Pringle Of Schotland



 Nog een favoriet van mij: Temperly Londen,  zoals altijd vrouwelijk en classy



Vera Wang met metallic skulls


Weer beschilderde gezichten bij Vivienne Westwood


Geniet van de complete shows op Vogue.nl en oordeel zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten