woensdag 6 maart 2013

Film voor foodbloggers: Julie & Julia


Oke, deze film is niet nieuw (2009), maar ik kocht hem pas afgelopen week, dus voor mij was hij dat wel..
En waarschijnlijk ken je hem allang. In dat geval is de post voor vandaag een beetje overbodig en zul je tot morgen moeten wachten op een nieuw fijn receptje..
Na aanbeveling van een vriendin heb ik de film gekocht en ze had gelijk. Als je een foodblogger bent, is dit erg leuk.
Hij gaat over Julie, een foodblogger. Veel herkenbare dingen in deze film! Net zoals Julie is mijn kantoorbaan weinig inspirerend en kan ik me thuis heerlijk ontspannen tijdens het koken. Iets om naar uit te kijken.
Meryl Streep speelt Julia Child, de Amerikaanse kookboekenschrijfster uit de jaren '40 en later. De rol die ze vertolkt is hylarisch, waarschijnlijk was de echte Julia ook zo; met een heel hoog stemmetje, alijd optimistisch en redelijk brutaal voor de tijd waarin ze leefde, met een motoriek van iemand die dronken is!

Waar gaat het over?
Je volgt Julie, foodblogger, die elke dag iets kookt uit het oude kookboek van Julia Child. Een tweede verhaallijn gaat lopen, die van Julia Child. Je gaat terug naar de jaren veertig, waarin je ziet hoe een verveelde huisvrouw zich vol overgave stort in een kookcursus bij Le Cordon Bleu in Parijs. Natuurlijk valt de luidruchtige, bijna twee meter lange Amerikaanse buiten de toon in Parijs. Ze besluit een Frans kookboek voor Amerikaanse huisvrouwen te schrijven.
Een heel vermakelijke feelgood-film die ik je echt kan aanraden als je ook een foodblogger bent!

Meryl Streep als Julia Child


Geen opmerkingen:

Een reactie posten