donderdag 20 juni 2013

Superleuk barbecue-kookboek van Lidl (heus!)


Ik ben best wel een kookboekensnob.
Ik loop niet zo warm voor goedkope, 'amarteuristische' kookboeken, met lelijk (glanzend) papier en slechte fotografie.
Bovendien vind ik het leuk als er naast recepten nog wat te lezen in staat.

Ik kan mij wekenlang verheugen op een nieuw of bijzonder kookboek en af en toe naar de boekenwinkel gaan en dan uuuren in de boeken te bladeren alvorens ik overga tot een aankoop.

En daarna behandel ik ze alsof ze van goud zijn. Uiterst voorzichtig, natuurlijk.
Ze gaan waar ik ga; ben ik boven, dan gaan ze mee naar boven. Ben ik beneden, dan gaan ze mee naar beneden.
Mijn nieuwste kookboek dan, want de 'oude' staan veilig in mijn kookboeken-kast.

Maar voorlopig ben ik op een kookboeken-dieet (of restricite, hoe je het noemen wilt), omdat ik maar blijf kopen en ze eigenlijk te weinig gebruik. Dus heb ik mijzelf voorlopig opgelegd even helemaal niets meer kopen en regelmatig 'verplicht' iets uit mijn ongebruikte boeken koken. (wat best leuk is!)

Toch was ik enthousiast over het kookboek van de Lidl, dat goedkoop was en er ook zo uitzag, met een net iets te glanzende kaft en een net iets te algemene titel. Niets voor mij normaal gesproken. (I know, dat klinkt heel snobistisch)
Maar de inhoud was verbazend leuk. Nou, vooruit, voor nog geen 7 euro besloot ik hem te kopen en ik was er net zo blij mee als met mijn andere kookboeken.

De inhoud is namelijk zo leuk. De recepten zijn origineel. Naast de bekende tips en trics voor de bbq met vlees- en visrecepten, staan er superveel echt originele bijgerechten en vegetarische gerechten in.

En die zijn superleuk en origineel.
Je moet dan denken aan: kappertjesboter, paprikaboter (maakte ik laatst al), gevulde citroenen, gevulde terriyaki-paprika, coquilles omwikkeld met spek... en nog veel meer.

En dit maakt het boek nog leuker: de recepten zijn natuurlijk ook gewoon in een oven te maken, wat het boek zoveel meer bruikbaar maakt. Dus ook binnenshuis, wanneer het geen bbq-weer is en je je gerecht veilig in de trouwe oven kunt schuiven.

Dit boek is erg leuk en laagdrempelig. Geen moeilijke dingen, maar wel origineel. En dat voor nog geen 7 euro.
Wees snel, want bij Lidl zijn dingen altijd tijdelijk en gauw weg.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten