donderdag 18 juli 2013

Getest: Danerolles Pizzakit


Deze hadden wij nog nooit geprobeerd. Ik ben niet zo van de kant en klare -instant- producten.
(Doe mij maar het echte werk, dat is veel lekkerder!)
Maar wat als je weinig tijd hebt en het toch 'zelf' wil maken? Dan zou deze pizzakit een uitkomst zijn.

Het pizzadeeg zit namelijk al kant en klaar in een blikje, net zoals de croissants van dit merk.

In deze verpakking zit niet alleen een blikje deeg, maar ook een potje gerkuide tomatensaus.

Ik probeerde het uit.

Het deeg ploft uit de verpakking net zoals bij de bekende croissants van dit merk (die ik overigens de laatste tijd steeds minder lekker vind, omdat ze zo vettig en slap blijven)
Ik ga aan de slag.

Maar, hee, wat is dit nu?
Het lijkt wel alsof ik een blik croissantdeeg heb. Er komt een flubberig recht plakje deeg uit de rol dat ab-so-luut niet te hanteren is. Het is niet te snijden of vast te pakken; er vormen zich lange, taaie draden van deeg die tussen mijn vingers door glijden en opeens sta ik met lange slierten in mijn handen.

Ik check even snel de verpakking. Is het de bedoeling dat je een vierkante pizza maakt?
Ehm, oke, dat had ik dan niet gezien. Maar toch, het doorsnijden van dit dunne, slappe deeg was toch onmogelijk geweest. Dan zou je één lange, smalle pizza krijgen?

Ik vorm van de lange slierten een ronde pizza.
Maar wat ik eigenlijk doe is redden wat er te redden valt.


De pizzabodem moet voorgebakken worden, dus ik schuif hem voor 10 minuten in de oven. Hij blijft helaas aan het bakpapier plakken en is onmogelijk los te krijgen. Raar.
Dus laat ik hem nog iets langer bakken, tot de dunne gedeelten er al bruin en krokant uitzien (WTF?).
Daarna besmeer ik hem met de tomatensaus, die al lekker op smaak is. Hup, het beleg er op en weer terug in de oven om af te bakken.
Het resultaat is een echte home-made (lees: amateuristische) pizza.
De smaak is oke. Waar hij dun is, is hij krokant of slap en waar hij dik is, smaakt hij naar brood.

Mijn vriend is fan: hij vindt het erg lekker en een goede uitvinding. Maar hij was ook degene die thuiskwam met deze pizzakit.

Zelf zou ik het nooit kopen of opnieuw kopen. Een originele pizzabodem is 100 keer lekkerder. Maar misschien ben ik gewoon een pizza-snob.
Deze pizzakit is goed voor de 'snelle' pizzabakker zonder hoge eisen. Hij smaakt goed, maar is helaas niet te hanteren.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten