vrijdag 12 juli 2013

Tip: Panchos Cantina in Zaandam


Oooooo, wat was ik teleurgesteld toen ik ontdekte dat mijn favoriete Mexicaanse restaurant niet meer bestond. (zie oude blogpost: http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/04/roses-cantina-in-amsterdam-sucks.html)

Het is namelijk niet zo makkelijk om een goed Mexicaans restaurant te vinden waar je ECHT lekker kunt eten (en drinken, ook heel belangrijk. Een goede frozen margarita maken schijnt nogal een probleem te zijn!)

Maar inmiddels hebben we een goede vervanger gevonden, ook nog eens right under our noses!

Dit keer in een andere Cantina, namelijk Panchos Cantina in Zaandam.

De aankleding doet vermoeden dat dit een echte Mexicaan is. Maar ook daar kun je je lelijk in vergissen.

Wij bestelden als voorgerecht een proeverijtje van voorgerechtjes. We absolutely love proeverijtjes!

Een proeverijtje zegt altijd veel over het restaurant waar je bent.
Want als je te maken hebt met een goed restaurant, waarbij de eigenaar je echt wilt laten genieten van al het lekkers, is het proeverijtje een verwennerijtje. Dan wordt er niet zuinig gedaan met de porties en is de diversiteit op je bord groot. Het is immers een proeverijtje.

Bovendien weet je bij een proeverijtje al een beetje wat je kunt verwachten. Als de voorgerechtjes al niet te pruimen zijn, kun je beter meteen gelijk weggaan.

Dit kregen we;

We kregen een pikant vissoepje in een minikopje (net genoeg), pittige chorizoworstjes, gehaktballetjes, inktvisringen, gefrituurde cheddar-jalapenoballetjes, spare-ribje, nachos met guacamole en salsa. Een heleboel. Ook een heleboel calorieën, maar vandaag letten we daar even niet op!

Wij dronken er een karafje margarita bij, die ook erg goed (lees: sterk) was. Helaas niet frozen, waar we wel om gevraagd hadden.

Zo'n karaf drank met een proeverijtje er bij is ook een goed idee voor als je alleen wilt 'borrelen', na het winkelen of zo. We zitten al best wel vol na het proeverijtje.

Daarna de hoofdgerechten. Mijn lief nam de fajitas met kip. Hij vindt de 'spetterpannetjes', zoals hij het noemt, altijd bijzonder interessant.(Vraag me niet waarom) 
En met alle toebehoren die er bij kwamen was het een feest op tafel. De smaak was goed, ook heel belangrijk.
Zelf nam ik een cominatiegerecht. Nog meer proeverij, dus! Met 2 kleine enchiladas en een stuk gegrilde ossenhaas.
En over dat laatste ben ik lyrisch.
Ik ben niet echt een vleeseter. Maar dit was zo zacht en mals, dat mijn mes er doorheen vloog. Heus. Om over de smaak nog maar te zwijgen. Een heerlijke, knoflookachtige grillsmaak. Echt super.

We hebben superlekker gegeten en we hadden het goed naar onze zin.

De setting: je zit in een Mexicaans-aangekleed restaurant met veel gekleurde 'Mexicaanse' rekwisieten en tafereeltjes om je heen. Maar vooral de gekleurde rotan meubeltjes, waar ze ook barkrukken van hebben, vind ik absoluut te gek. Echt retro - denk jaren '70 copa cabana - The Love Boat - stijl.

Hopelijk gaat dit restaurant nog een tijdje mee, want ik kan niet wachten om de rest van de kaart te testen en nog vaak naar terug te keren!

Je vindt Panchos Cantina in Zaandam, Rozengracht 21










Ziet dit er niet heerlijk uit??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten