vrijdag 9 augustus 2013

Gemarineerde feta met spicy watermeloen-salsa



Heb jij wel eens watermeloen in een pittig gerecht gegeten? Nou ik niet.

Ik had er eerlijk gezegd nooit van gehoord, maar vind het een prima uitvinding. Vooral met dat warme zomerweer is waterig-zoet samen met spicy een opkikker.

Uit mijn Good Food Magazine, dat ik in Engeland kocht, maakte ik dit gerecht.

Ik vond het erg verrassend. En de combinatie is goddelijk; de romige feta met het pitabrood en fris-pittige salsa blenden perfect together in je mond!

Je kunt dit gerechtje als lunch of voorgerecht serveren.
Ik gaf er sukken zalm van de barbecue bij en at 'm als maaltijd.

Lekker licht!

Nodig voor 2
1 tl komijnenzaadjes
1 tl oregano (of korianderzaadjes)
blok feta
olijfolie
2 handen gemengde sla
handvol platte peterselie
klein handje muntblaadjes, fijngesneden
2 grote pitabroodjes

150 gr watermeloen in blokjes
sap van 1 limoen
1/2 rode peper, fijngehakt
1/2 rode ui, fijngehakt

Doe de komijnenzaadjes en oregano in een kom en maal fijn met een vijzel. Doe er wat peper en zout bij. Doe op een bord en bestrooi het blok feta ermee aan alle kanten.
Overgiet met een straal olijfolie en zet weg tot gebruik.

Snij de watermeloen in kleine blokjes. Doe dit ook met de rode ui en de rode peper. Meng door elkaar heen en knijp de limoen uit boven het geheel. Bestrooi met wat zout en peper naar smaak.

Meng de sla met de peterselie en fijngesneden muntblaadjes en besprenkel met wat olijfolie.

Verwarm de pitabroodjes en sij in punten. 
Zelf knip ik  ze altijd met een schaar, dan krijg je mooie scherpe punten.

Maak de borden op; halveer het blok feta en besprenkel eventueel met wat extra olijfolie. Geef een stuk feta per persoon en en doe er watermeloensalsa, gemengde salade en pitapuntjes bij.

Eet alles samen!
Ik ben fan!


Met dit recept doe ik mee aan het Foodblogevent van augustus 2013, te vinden op http://lekkerhappen.wordpress.com/2013/08/05/foodblogevent-augustus-2013/
Het onderwerp is 'Fruit up your life'  en ik vond dit gerechtje daar uitermate geschikt voor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten