dinsdag 20 augustus 2013

Op reis met een koffer en een spatel

Eén van mijn favoriete onderwerpen is food-and-travel. Vooral food-and-travel-kookboeken zijn mijn zwakte.

En hoewel ik mijzelf een kookboeken-ristrictie heb opgelegd, althans, het blijven kopen van kookboeken (en er niet uit koken) kon ik het niet weerstaan om bovenstaand kookboek aan te schaffen.

Ik volg het superleuke blog 'Eatori" van Tori Haschka al een tijdje, waarop ze bijna dagelijks leuke en grappige stukjes schrijft die voornamelijk over eten gaan. 
En sinds kort heeft ze een kookboek uitgebracht, waarin ze schrijft over haar wereldreis.
Leuk!
Ik bestelde het boek.

Tori (Victoria) Haschka is een Australische dertiger uit Sidney die de laatste jaren in Londen woont met haar man, 'The Hungry One'.
Ze hebben de afgelopen jaren alle landen bezocht die ze graag wilden zien.
En sinds kort heeft ze een baby, waar ze heel nuchter over schrijft. Geen geslijm en 'meisjesachtig' gedoe. Toen ze zwanger was noemde ze de ongeboren baby 'stowaway'. Hij had immers geen naam en moest toch ergens weggestopt worden. Heel grappig, haar uitspraken.
Ik ben vooral geinteresseerd in het leven in Sidney en Londen, waar ze over schrijft. Wat eten ze daar? Hoe ziet hun leventje er uit?

Het boek mist helaas de grappige spitsvondigheid waarop ze op haar blog schrijft.

Het boek is ingedeeld op jaargetijden. Elk jaargetijde heeft een aantal recepten met de bijbehorende landen waar ze vandaan komen. Het is me niet duidelijk of Tori in de betreffende landen verbleef tijdens dat jaargetijde, of dat ze recepten kiest die bij het jaargetijde passen.

De landen zijn divers en verspreid over de hele wereld. En zo word je willekeurig de hele wereld over genomen. Te denken valt aan landen als (Zuid) Frankrijk, Italië, Mexico, Australië, Marokko en meer. Af en toe geeft Tori tips over een land of over het reizen an sich, die wel grappig zijn om te lezen.




Ik vond de recepten wel aardig. Ze zijn vrij simpel, maar op zich wel leuk en divers.

De vormgeving is erg leuk gedaan, met mooie illustraties en langs de rand de kleuren van luchtpost. De fotografie is mooi en kleurrijk en de recepten zijn duidelijk.

Een fraai en leuk boek!

Lijkt het je ook wat? Hier vind je de website van Eatori, waar zowel het boek als het blog van Tori op staan.
Via de Engelse online boekwinkel heb je hem binnen een week in huis, zonder verzendkosten!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten