vrijdag 13 september 2013

2 Inspirerende kooktijdschriften + current cravings september


Ik had nooit gedacht dat ik ooit over dit gratis kooktijdschrift zou schrijven, maar wat was Boodschappen (het kooktijdschrift dat je bij verschillende supermarkten gratis kunt krijgen) deze keer superleuk en inspirerend!

Deze editie is een feesteditie, het is de 250ste. Het thema is feest en er worden veel ideeën gegeven voor het geven van een leuk feestje.
Er zijn thema's; een tuinfeest, Mexicaans feest, high tea, kinderfeest en nog meer.

Vooral het tuinfeest sprak me enorm aan. De fotografie is supermooi gedaan en de feesthapjes zijn allemaal zo leuk!







De decoratie is vond ik inspirerend, met lichtsnoeren en lampionnetjes door de tuin. Of wat dacht je van een vijver vol met drijfkaarsjes? Je moet er maar opkomen, maar ik kan me voorstellen dat het betoverend moet zijn.
Zo'n tuinfeest komt er bij mij volgend jaar ook!
Deze editie van Boodschappen gaat veilig bij mijn kookboeken om te bewaren.

Hij is ook op internet te lezen op www.boodschappen.nl

Ook de allernieuwste Delicious vond ik deze keer inspirerend.
Met Bill Granger's speciale sandwiches en een topic over New York food met bijbehorend boek.
Maar met name de sneak peek in het nieuwe kookboek van Janneke Philippi, Mijn favoriete desserts sprak mij enorm aan.
Werkelijk alle recepten uit het boek die in de Delicious stonden vond ik helemaal te gek. Ik moest mezelf bedwingen om naar de winkel te rennen en alle ingrediënten te kopen en gelijk aan de slag te gaan.






Het boek van Janneke komt deze maand uit en staat bovenaan mijn lijstje met current cravings. Juist, mijn verlanglijstje.

Naast het boek heb ik mijn oog namelijk ook laten vallen op geweldige cowboylaarsjes van Sacha, een superleuk najaarsjurkje van Mango, een prachtige duotone top van Karen Millen (voor bij de rest van mijn collectie!) en nog twee paar schoenen. En moet ik de drang onderdrukken om langs mijn favoriete schoenenboutique Daniele Dentici te wippen om de nieuwe collectie Italiaanse schoenen (ook in maat 35, thank God for that) te bekijken.




Waarschijnlijk gaan ze het niet allemaal worden, helaas.

Wij zijn tegenwoordig namelijk ontzettend hard bezig met verbouwen aan het huis, waar elke euro en minuut tijd in gaan zitten!
Zo moest ik mijn cursus hyrogliefenschrift (ook al lang op mijn verlanglijstje) helaas laten schieten.

Dus eigenlijk zou mijn current cravings-lijstje moeten bestaan uit het prachtige eggshape ligbad, designkeuken of bleke eiekenhouten vloer. (En stiekem prefereer ik deze dingen ook boven de schoenen en jurkjes!)





Maar dat fingerlickin'  boek van Janneke Philippi komt er zeker weten... eerst nog even wachten tot het boek deze maand uitkomt..



Het boek is bij Bol.com al te reserveren


Geen opmerkingen:

Een reactie posten