woensdag 4 september 2013

Getest: Dove Split End-Rescue Haarserum

I confess: ik heb gespleten haarpunten.
En dat is zo gekomen;
Ik heb een knipgraag kappertje die mijn lange haar in een periode van 2 jaar heeft gereduceerd tot een halflang-kapseltje. Kleine puntjes of bijknippen is voor haar hele stukken van centimeters lang die er af gaan. En dat elke zes weken.
Nou, zo hard groeit mijn haar niet, dus het werd korter en korter..

Toen ik besloot dat het genoeg was geweest, staakte ik mijn zesweekse kappersbezoekjes en besloot ik mijn haar te laten groeien.

En dat is best lastig. Want door het verven, fohnen en stijlen gaan de puntjes kapot!


Af en toe punt ik ze bij op kantoor, gewoon even de schaar er langs achter mijn van achter mijn bureau. Dan knip ik de witte puntjes er af. Ik heb daar een strategisch gezien goede werkplek voor (uit het zicht)

Maar helaas blijven de puntjes terugkomen.
Ik weet het, dit verhelp je alleen door een kappersbezoek. En daar wil ik nog even mee wachten tot ik de lengte weer goed vind!

Nu is er een nieuwe productlijn van Dove op de markt gebracht speciaal tegen gespleten haarpunten.
Het is mij niet duidelijk of Dove er naar streeft om ze te repareren met het wonderspul (is onmogelijk, eenmaal stuk blijft stuk, net zoals een gescheurde nagel), of ze er naar streeft om het er zichtbaar beter te laten uitzien of dat Dove gespleten haarpunten wil voorkomen.

Ik testte het Dove Split End-Rescue Hair Therapy haarserum. Een leave-in serum dat je op de haarpunten moet smeren.

Het is een glibberig goedje (siliconenspul?) dat vet aanvoelt maar dat zeker niet is!
Ik gebruik het al een tijdje en de gespleten punten zien er inderdaad beter uit. De witte puntjes aan de uiteinden van mijn gespleten haren zijn bijna niet meer zichtbaar. Mijn haarpunten zien er weer donker, glanzend en zacht uit. Wat een verbetering.

Goed spul!

Alleen is het probleem er niet mee opgelost. De punten zullen helaas niet miraculeus gerepareerd zijn..

Als je ook last hebt van gespleten haarpunten zou ik dit serum zeker een keer testen! Het is relatief goedkoop, dus de moeite waard om eens te proberen.


Zo lang hoeft het nu ook weer niet te worden...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten