dinsdag 5 november 2013

Croissantdeeg: kaneelbroodjes en bieslookbroodjes



Ik had wat blikken croissantdeeg over en besloot er andere broodjes van te maken dan croissants. En omdat mijn overheerlijke Ikea-kaneelbroodjes op waren, maakte ik ze zelf.

En dat is supereenvoudig;

1. Je rolt de rol af en bestrooit het met lekker veel suiker en kaneel


 2. Je rolt hem weer op. Dat doe je heel 'losjes'. Daarna snij je hem in tweeën, zodat je twee hoge kaneelbroodjes krijgt.

3. Hierna in de oven, die je al hebt voorverwarmd op 200 graden. Laat bakken tot het deeg brood is geworden. Dat kan best even duren, ik denk een minuut of 20.

Eet je kaneelbroodje warm!


Hm, nog een rol deeg over. Wat nu?

Ik maakte kaas-bieslookbroodjes! Het moesten een soort scones worden. En dat is nog eenvoudiger te maken!

1. Je rolt een rol croissantdeeg af en bestrooit het met geraspte kaas, bieslook en wat blaadjes basilicum die je in stukken hebt geknipt. Vergeet niet wat peper en zout toe te voegen!

 2. Kneed voorzichtig door. Je hebt nu gekruid deeg. Maak er 2 bolletjes van.


 3. Doe de broodjes in een voorverwarmde oven op 200 graden en bak ze tot ze stevig aanvoelen. Dit kan een minuut of 20 duren.

Eet met een lik roomboter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten