woensdag 13 november 2013

'Mijn favoriete desserts' van Janneke Philippi


Nou, ik heb hem hoor. En ik ben er superblij mee.

Het prachtige desserts-boek stond twee maanden geleden al in Delicious en maakte mij toen al hebberig.

En afgelopen weekend viel hij in de bus.

Ik was verrast door het formaat van het boek; het is huge. Serieus, het lijkt een koffietafel boek; zwaar en groot en met een grote, duidelijke foto op de (hard)cover.

Dit boek is echt supertof!
Hier ben ik enthousiast over, zeg.

Het boek zelf is al een verwennerij. In ieder geval voor een kookboekenverslaafde als ik.
Dit boek is mijn nieuwe bff, oke, één van de. En dat is heel wat, want ik ben picky wanneer het kookboeken betreft.

Niet alleen vind ik de vormgeving en fotografie super, inhoudelijk is dit een heel toegankelijk en (nog belangrijker!) heerlijk boek. De stijl is stoer, met veel donkere kleuren als zwart en donkerbruin, wat ik persoonlijk een heel chique uitstraling vind hebben. De binnenkant van de kaft is lichtroze. Mooie combi, vind ik.

De desserts die Janneke maakt zijn niet al te moeilijk om te maken en vaak met spullen die je al in huis hebt. En dat is natuurlijk altijd fijn.

Wat ik wel een beetje mis (en jammer vind), is iets te lezen. Het boek heeft helaas geen kleine verhaaltjes of annekdotes. Daar hou ik altijd wel van. Nou ja, soit. Dat mag de pret niet drukken.

Wat staat er in?
Je kunt desserts op vele manieren indelen. In dit geval is er een indeling gemaakt op soort en op hoofdingrediënt. Bij soort moet je denken aan bijvoorbeeld ijs, taart of pudding, bij ingrediënt kun je denken aan chocolade, rabarber of oud brood.

Heb ik al iets uit het boek gemaakt?
Ja! Ik ben gelijk de keuken in gedoken en ik maakte broodpudding met witte chocolade.
Ook dit was supereenvoudig te maken. En het resultaat was erg lekker. (lees hier)
Binnenkort volgen er meer!

Dit boek is een absolute aanrader als je:
1. Van mooie kookboeken houdt,
2. Van koffietafelboeken om mee te showen houdt,
3. Van desserts houdt,
4. Iemand wil blijmaken met een supermooi cadeau (inclusief jezelf)







Je koopt het boek voor €29,95 bij Bol.com

1 opmerking: