woensdag 4 december 2013

2 nieuwe kaasjes van Paturain

Ken je de nieuwe kaasjes van Paturain, Pur Plaisr al?

Ik probeerde ze uit. Mij maak je altijd blij met kaasjes.

Paturain heeft deze 'verse kaasjes' gelanceerd om zich te richten op de verse, ambachtelijke markt, met een authentieke uitstraling. In de smaken Verse Knoflook en Fijne Kruiden en Room en Zeezoutkristallen.

Eenmaal de kaasjes ontvangen te hebben, zie ik twee plastic bakjes die weinig 'vers en authentiek' uitstralen.

Maar dat mag de pret niet drukken!

In de plastic bakjes bevinden zich kaasjes in papier gewikkeld. Het soort dat je kunt uitvouwen.

De plastic bakjes zijn dus eigenlijk heel handig voor als je ze wilt bewaren nadat je er al van gesnoept hebt!

De eerste smaak met knoflook heeft kleine stukjes verse knoflook en dat proef je.
Dit kaasje is superlekker en doet me aan Boursin denken (sorry, Paturain!).

De tweede smaak met zeezoutkristallen is een zoutig en romig kaasje dat me een beetje aan ricotta doet denken, maar dan smeuiger. Ook deze, veel neutralere smaak vind ik erg lekker!
Je zou deze bijvoorbeeld ook als onderlaag op een sandwich kunnen gebruiken.

Deze kaasjes zijn superlekker en kun je makkelijk in hun papieren wikkel op tafel zetten.

Echt innovatief vind ik ze niet, ik had er meer van verwacht. Maar voor Paturain is het natuurlijk een hele stap vooruit.

Lekker met een broodje en een wijntje erbij!

De kaasjes zijn momenteel alleen nog te koop bij de grote Albert Heijn of Jumbo filialen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten