maandag 6 januari 2014

Aveda in Almere

 
 
Ik ging wederom als mysterie-shopper op pad.
Dit keer naar de nieuwe Aveda salon die nog niet zo lang geleden in Almere geopend is.
Leuk!
 
Aveda is een premium merk voor natuurlijke producten, met een holistische filosofie. De producten bestaan uit zo min mogelijk chemicaliën en tasten je lichaam niet aan. De salons zijn wereldwijd bekend om hun professionaliteit en luxe.
Ik wil dit ook ervaren, dus besluit ik er naartoe te gaan.
 
Als ik uitvind dat deze salon naast haar-, make-up- en lichaamsbehandelingen ook een hammam heeft, ben ik enthousiast en nieuwsgierig. Tot nu toe heb ik nog nergens in Nederland een 'echte' hammam gezien.
Daar wil ik dus ook meer van weten.
 
De megagrote glazen pui ziet er strak en clean uit, evenals de Aveda winkel en de wachtruimte die je er doorheen kunt zien.
Ik besluit ter plekke dat ik naast een rondleiding (die hammam moet ik zien!)  echt nodig een wenkbrauw behandeling kan gebruiken. Gelukkig is er plek en kan ik zometeen geholpen worden.
 
Intussen bekijk ik de salon en hammam. En die zien er prachtig uit.
Vooral de hammam spreekt me aan. Jippie! Eindelijk een echte gevonden. Compleet met verwarmde marmeren behandeltafel en koperen kraantje voor het giet-ritueel.
Ik scoor als kerstcadeau voor mijn vriend een cadeaubon voor de hammam en neem daarna plaats in de wachtkamer.
 


Als ik aan de beurt ben, word ik geroepen door Het Meisje Met De Mooie Wenkbrauwen, wat een topvisagiste blijkt te zijn. Zo wil ik mijn wenkbrauwen ook hebben!

Ik ga mee naar een behandelkamer en neem plaats op de behandeltafel (bed). Onder genot van gedimd licht en zachte muziek worden mijn wenkbrauwen gedaan. Daarna een make-upje en een kleine shiatsu massage omdat ik zo'n pijn in mijn rug heb.
Ik loop tevreden de deur uit. Dit was een wenkbrauwbehandeling met extra's waar ik blij mee ben.

Een week later besluit ik een manicure te boeken. Ik verwacht natuurlijk dezelfde luxe behandeling en hoop een uurtje te kunnen ontspannen, waar ik echt aan toe ben.
Ik krijg helaas geen champagne (zoals bij Aveda in Den Haag), maar mijn nagels worden perfect gelakt. Minpuntjes zijn dat er geen warmwaterbadje voor mijn handen bij komt en de velletjes worden niet weggeknipt.

Als ik informeer hoe ik mijn haar er beter uit kan laten zien krijg ik niet alleen uitleg maar een gratis testbehandeling van Het Meisje Met Het Perfecte Haar.  Zij weet echt heel veel en deelt haar kennis graag.
Dit is leuk!

Het blijkt dat de haarproducten  die ik gebruik mijn haar en hoofdhuid vergiftigen, waardoor het kwetsbaar is en minder snel groeit.
Ik krijg een detox-behandeling en fijn Aveda spul in mijn haar. Mijn haar voelt heerlijk zacht aan. Daarna wordt mijn haar mooi gestyled. Alles gratis (god, ik voel me opgelaten).

Ik besluit een setje van de Aveda haarlijn te kopen en wil de detox-kuur wel proberen de komende weken. Goed voornemen voor het nieuwe jaar!


Conclusie:
Het team met professionals ontvangt je hartelijk en geeft je naast advies en een goede behandeling graag het gevoel van luxe. Als ik later die week mijn haar thuis was met de Aveda producten die ik heb aangeschaft, heb ik wederom zacht en glimmend haar. Daar ben ik dus tevreden over.

Helaas was de eigenaar niet bereid om mee te denken wanneer ik met een cadeaubon wilde betalen die voor een 'facial' bedoeld was. Tevens stond hij wat sceptisch tegenover mijn verslagje dat ik op het blog zou schrijven.
De hartelijke stylistes gelukkig wel, die waren gelijk enthousiast!


De Aveda salon bevindt zich in het centrum van Almere, Schutterstraat 12.

Wanneer ik de deur uitloop realiseer ik me dat ik vergeten ben foto's te maken. De foto's pluk ik van de facebookpagina van de salon.

Ga zelf gewoon eens een keer kijken!

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten