maandag 13 januari 2014

Heel spicy chocolademelk

 
Een tijdje geleden werd ik door Chococompany in Amsterdam uitgenodigd om hun nieuwe winkel te reviewen ( lees hier)
En daar dronk ik de lekkerste warme chocolademelk ooit; die met chili en sinaasappelsmaak.
 
Daarna heb ik hem nog diverse keren gedronken en altijd met de conclusie: wat word ik toch blij van deze chocolademelk! En dat gevoel van geluk (high zijn??) blijft altijd een tijdje aanhouden. Heerlijk.
 
Want door de spicy peper krijg je echt een kick. Je krijgt het er zelfs een beetje warm van (want hij is best wel pikant).
 
Toen dacht ik bij mezelf, dit moet zelf toch ook te maken zijn?
 
Ik besloot het gisteren te proberen en het resultaat was super!
 
Alleen de sinaasappelsmaak heb ik nog niet onder controle. Daar heb ik wel ideetjes over...
 
Voor nu het recept voor spicy warme chocolademelk waar je het warm van krijgt.
 
Hou er rekening mee dat hij pikant is en de chocolade vrij bitter, een vrij volwassen drankje, dus!
Je kunt eventueel een extra schepje suiker toevoegen of wat slagroom als topping.
 
 
Nodig voor 1 persoon
200 ml melk
1 cm rode peper
2 tl cacao met bergje er op
2 tl suiker
 
Verwarm de melk in een steelpan met alle ingrediënten op middelhoog vuur.
Klop met een garde, zodat alle cacao opgelost is.
 
Laat de melk een kwartier trekken op laag vuur.  De melk mag niet koken.
 
Breng de melk tot aan het kookpunt en giet in de beker. Verwijder het stukje rode peper.

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten