dinsdag 7 januari 2014

Scroppino's

 
Het komt niet door mij.
Het zijn mijn zus en schoonzus die sinds kort een obsessie voor scroppino's hebben. En ze sleuren mij langzaam er in mee. Nou ja, eigenlijk is het al te laat.
 
Het is nu zelfs zo dat het drankje al een plek had veroverd op mijn (en die van hun) nieuwjaarsborrel die ik organiseerde en er zijn al plannen om van de zomer in onze nieuwe tuin een scroppino-tuinfeest te houden.
 
Wat maakt dit drankje zo bijzonder?
Een scroppino (of sgroppino) is eigenlijk een Italiaans dessert of tussengerecht dat bestaat uit citroen-sorbetijs dat opgeklopt wordt met wodka en prosecco. Je drinkt deze spoom-cocktail ijskoud en het liefst door een rietje.
 

Het is dus heel luchtig en fris en heeft een stevige kick door de wodka. Ik durf te wedden dat hij in de zomer ook nog eens dorstlessend is.

Wat onmisbaar is, is de blender.

En zo maak je hem;

Nodig
prosecco
wodka
citroen-sorbetijs

Voor een scroppino heb je 1 deel wodka, 2 delen prosecco en 2 bolletjes ijs nodig. Eventueel naar smaak meer van iets toevoegen, of wat suiker als hij de zuur is.

Alles in de blender en goed mixen tot een luchtige en schuimige massa.

Garneer eventueel met een muntblaadje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten