maandag 17 februari 2014

Kerrie-garnalen

 
 
Het recept voor kerrie-garnalen kreeg ik van collegaatje S.
 
Zo'n goede tip had ik in geen tijden gehad.
Waarom? Het is supereenvoudig  om te maken en ik verbaasde me over de smaak, echt heerlijk.
 
Ik gebruikte diepvriesgarnalen zonder kop en zonder schaal. En dat bevalt me prima. Ik ben nog altijd een lafaard wanneer ik garnalen moet ontdoen van hun kop, darmkanaal en schild.
 
Je hebt de meeste ingrediënten wel in huis, dus kun je het altijd maken wanneer je weinig tijd hebt of even niets kunt verzinnen. En je kunt allerlei groenten er door doen (die je in je koelkast hebt liggen, of dieprvies). Zo gebruikte ik champignons.
 
Zo maak je het;
 
Nodig voor 2
garnalen voor het aantal personen (voor 2: 2 handen vol)
1 ui, gesneden
1 tomaat, gesneden
1 teen knoflook, uit de pers
1-2 el kerriepoeder
champignons of andere groente
zonnebloemolie
peper, zout
1 el wittewijnazijn
2-3 tl bruine suiker
50 ml water
 
erbij: rijst
 
Verhit de zonnebloemolie en fruit de ui samen met de tomaat aan.
Knijp de knoflook er over uit.
 
Voeg de champignons toe en laat even bakken.
 
Voeg de garnalen toe en blijf roeren.
 
Vervolgens de azijn, suiker en kerrie. Ik gebruikte 2 el kerriepoeder, maar je kunt dit zelf naar eigen smaak doen.
 
Breng op smaak met zout en peper en eventueel wat extra suiker of kerriepoeder.
 
Als de garnalen roze beginnen te worden, voeg het water toe. Er ontstaat nu een saus.
 

Wil je een vollere saus?
Dan kun je (slag) room of kokosmelk toevoegen in plaats van water.
Wij vonden de saus al goed zoals hij was.
 
Lekker met rijst en een frisse rosé.

 

 
 
Kijk ook eens op het nieuwe blog: www.aboutfoodandfashion.wordpress.com !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten