maandag 2 juni 2014

Griekse couscous voor bij de bbq


Ik vraag me af of couscous wel zo Grieks is..

Maar het geeft niet, bij het zien van het recept in  Allerhande, zit ik te watertanden.
Dus het wordt vanavond Griekse couscous.

De meeste dingen heb ik wel in huis, behalve dille. Ik kies ervoor om muntblaadjes te versnipperen en die te gebruiken.

Ik serveer de lauwwarme couscous met tzaziki en gemarineerde kipfilet van de bbq. Een superlekker en licht (zomers!) gerecht.

Zo maak je het;

Nodig voor 4
300 gr couscous
350 ml hete groentebouillon
1 rode ui, in halve ringen
halve komkommer
1 bakje tasty tom tomaten
200 gr fetablokjes
paar takjes dille, fijngesneden  (of wat muntblaadjes)
3 el jalapenopepers, in stukjes
2 el kappertjes, uitgelekt
4 el olijfolie

Doe de couscous met de groentebouillon in een pan en laat met het deksel er op 10 minuten staan.

Doe de uienringetjes in een kom met water, hierdoor wordt de smaak minder scherp.

Halveer de komkommer en verwijder de zaden. Schaaf met de kaasschaaf dunne plakjes.

Snij de tomaatjes in kwarten en verwijder de zaden.

Roer de couscous goed los met een vork.
Doe alle ingrediënten er bij. Giet eerst de uienringen af.

Breng op smaak met wat peper en zout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten