maandag 29 september 2014

Koolrolletjes met vis en Indiase curry


Deze rolletjes zien er best spectaculair uit, vind je niet? En ze maken je ook nieuwsgierig naar de inhoud.

Ze zijn gevuld met Indiase viscurry, die ik overigens niet zelf maakte maar uit een potje haalde.
Het recept komt namelijk uit het Boodschappen boekje en Boodschappen is altijd gericht op simpele en snelle doordeweekse maaltijden.
Maar ik betwijfel of ze het recept zelf hebben uitgeprobeerd, want de beschrijving liet enorm te wensen over.

Bij het lezen had ik mijn bedenkingen al. 
Want hoe rol je een (rauw) koolblad op terwijl er een harde nerf in zit? Dat breekt toch? Laat staan wanneer je er twee op elkaar legt!

Tegen dat probleem liep ik dan ook aan tijdens het maken van de rolletjes. Met wat improviseren is het me toch gelukt, maar minder mooi en makkelijk als het recept het deed voorkomen!

Ze waren trouwens heerlijk.

Zo maak je ze;

Nodig
Chinese kool
witte visfilet uit de diepvries, ontdooid en in stukken
handje diepvries doperwten
1 teen knoflook, fijngehakt
1 ui, fijngehakt
handje champignons, in dunne plakjes
Indiase curry ( van een currypasta me kokosmelk of uit een potje)
evt. rode peper 
evt. andere groenten, zoals kleine blokjes paprika

cocktailprikkers

Voor erbij:
rijst

Haal de bladeren van de Chinese kool en snij de dikke stukken van de onderkanten, ongeveer 3 cm. Was de bladeren en dep ze droog. Leg ze vervolgens onder iets zwaars, zodat ze een beetje plat worden. Ik gebruikte 2 bladeren per persoon en legde er een zware snijplank op.

Verwarm de oven op 180 graden voor en kook ondertussen de rijst.

Verhit olie in een koekenpan en fruit de ui met later de fijngehakte knoflook.
Doe de champignons en doperwten erbij. Bak alles een paar minuten.
Doe de stukken visfilet erbij en daarna de Indiase curry.
Breng op smaak met zout, peper en eventueel een rode peper.

Schep op elk blad een grote schep viscurry. Rol het blad vanaf de ronde kant op en zet het laatste gedeelte, dat stug is, vast met een cocktailprikkertje.

Leg de rolletjes in een ovenschaal en doe er wat eetlepels water overheen. Dek de schaal af met aluminiumfolie en stoom de rolletjes in 20 minuten gaar in de oven.

Maak van de rijst mooie bolletjes door het in een ronde kom te scheppen en daarna op een bord te storten.
Doe de koolrolletjes erbij.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten