vrijdag 14 november 2014

Me & the city Haarlem (2)



Op dag 2 dat ik in Haarlem werk kan ik mijn nieuwsgierigheid naar de stad (lees: winkelstraat) niet meer onderdrukken en duik ik toch maar even Ekoplaza in, wat de dichtstbijzijnde winkel is. Ja, zelfs Ekoplaza is een avontuur als je je pauze wilt vullen met het ontdekken van de stad en al haar culinaire verrassingen.

Ik wilde altijd nog rauwe cacao scoren, op aanraden van Amber Albarda (in haar kookboek Gezond Bakken), dus op naar Ekoplaza.


Deze winkel heeft veel, van verse kaas en brood tot blikjes vis en delicatessen. Vooral de theesectie is heel uitgebreid. Als ik een zak rauwe cacao spot schrik ik me rot, deze kost bijna € 13 euro en ik laat toch maar even staan. Wel graai ik een gratis kookmagazine mee. Alles natuurlijk heel erg eko en bio in dit boekje. Maar er staan wel twee recepten in die ik binnenkort ga maken!


Score voor vandaag: een gratis kookmagazine met wat inspiratie er in. En vanwege mijn duo-tone platform laarsjes met heel hoge hakken kan ik toch niet echt de stad in gaan.


Dag 3 wandel ik de winkelstraat in. En bijna naast het gebouw waar ik werk zit een Italiaans restaurant. Gek dat me dat nog niet eerder was opgevallen. Ik was zo gefixeerd op de winkels, dat ik er zo spontaan voorbij was gelopen. Het ziet er uit als een ouderwets restaurantje.  Meestal kun je in dit soort tenten de lekkerste pizza’s eten.  

Er tegenover zit een Indiaas restaurant en een beautysalon die adverteert met allerlei Aveda spul. Is hier een Aveda salon? Het wordt steeds leuker hier! 


Ik besluit een mini-stolletje bij Appie te halen en die is goddelijk lekker. Heel goede amandelspijs zit erin.


Verder bel ik mijn lief om wat druk uit te oefenen op het “wat vaker tijdens koopavond uit eten te gaan in Haarlem”. Dat ziet ‘ie wel zitten, gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten