vrijdag 28 november 2014

Me & the city Haarlem (4)

Nu ik al meer dan een week in hartje Haarlem werk, ben ik al iets meer aan het idee gewend om zo dicht bij de winkels te werken.

Ik beperk mijn 30-minuten shoppingsessies al iets meer en ga minder vaak naar buiten.

En voor de teamspirit ben ik weer eens mee gegaan op een collegiale stadswandeling.
Dat was geen slechte zet, want dit keer werd ik meegevoerd door de leuke, smalle straatjes die zich rondom De Winkelstraat bevinden. 
Zo kwam ik terecht in de Kleine Houtstraat, waar verbazingwekkend veel leuke kleine winkels en restaurantjes zitten. Natuurlijk was er geen tijd om te shoppen en liepen de collega's met hun bammetjes in de hand vlot door, dus prent ik het straatnaambordje goed in mijn geheugen; binnenkort wandel ik er zelf wel eens naartoe!

Een winkel die wel in De Winkelstraat zit (de Grote Houtstraat) is The Art of... Tea, Herbs & Spices en ziet er nieuw uit. De cleane, opgeruimde winkel die vol staat met rvs-kleurige blikken trok mijn aandacht al eerder. Dit keer besluit ik naar binnen te gaan...


Ik word overdonderd door de hoeveelheid blikken die hier op de planken staan. Het lijkt hier een soort apotheek, met rijen vol kruiden en losse thee (Mireille, dat heet kruidenier)

Het leuke is, dat de blikken allemaal een magnetisch proefblikje op de buitenkant hebben zitten, waardoor je kunt ruiken aan de inhoud. Erg leuk, want wat is er leuker dan jouw eigen thee uit te kiezen, naar jouw eigen smaak? Het lijkt wel een parfumerie waar je alle geuren test voordat je een keuze maakt.

Ik stap op de eigenaar af en onderwerp hem aan een vragenvuur. Hij vindt een mini-interview wel leuk. De winkel is pas vijf weken open! Inmiddels is hij wel gewend aan nieuwsgierige bezoekers en media.

Ik heb het bijzonder naar mijn zin en mag concluderen dat er tot mijn teleurstelling geen proeverijen georganiseerd worden (dit zag ik mezelf al helemaal doen). Nog niet, maar de eigenaars staan er in de toekomst misschien wel voor open.

Natuurlijk ga ik op onderzoek uit en ruik ik aan de theeën met bijzondere aroma's.
Ik verwen mezelf met een zakje Date Chocolate Tartlet. De geur is zooo lekker, met de rijke geuren van amandel en bittere chocolade en ik kan niet wachten om hem thuis uit te proberen!

Binnenkort lees je een review over deze leuke winkel en natuurlijk over te spannende thee.

Ondertussen hou ik mijn ogen open voor nog meer van dit soort leuke culinaire winkels in Haarlem...

Overigens heb ik laatst een bakje kibbeling bij de viskraam aan het Frederikspark gegeten en die was echt heel goed. Zulke grote blokken sappige vis had ik nog niet eerder als gegeten als portie kibbeling. Dit is echt een fijn adresje om gebakken kibbeling of gebakken vis af te halen als je in Haarlem bent (Visch aan 't Parck, Dreef, Haarlem).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten