dinsdag 10 februari 2015

Woodstone Pizza & Wine


Wat was de meest bijzondere pizza die jij ooit hebt gegeten?
Vorig jaar at ik mijn meest bijzondere pizza ooit.

Het was er één met coquilles en oesterzwammen en zoals ik me herinner met een zoetig sausje.
Ook de plank met antipasti was erg goed, met royale,smaakvolle en goede producten.

Dat was bij Woodstone Pizza & Wine in Haarlem.

Woodstone is een modern pizza-restaurant dat smaakvol, maar sober is ingericht. Ondanks de minimalistische look zijn er in het restaurant in Haarlem leuke hoekjes waar je knus kunt zitten.

De pizza's worden bij Woodstone in een mega steenoven gebakken en op de kaart vind je pizza's met de gekste toppings. Nee, een Italiaan zou niet vrolijk worden van een pizza met saté er op. Ik trouwens ook niet.
Maar als je goed kijkt, zitten er echt culinaire juweeltjes tussen.

En sinds kort is er ook een Woodstone in Almere gekomen. Yes!  Daar wilde ik naartoe.

Ik hoopte dat de pizza met coquilles en oesterzwammen op de kaart zou staan, maar helaas. Wel waren er veel andere soorten en kiezen was moeilijk!

Manlief koos de Mexicaanse pizza met een grote schep guacamole en nacho's in het midden. Verder lagen er wat stukken biefstuk op.

Ik nam de pizza met zoete aardappel, gegrilde paprika, zoete ui en feta. Met heel veel sla er bovenop. Helaas iets te veel zoet en geen gesmolten kaas.

En wat bleek? Onder berg de sla bevond zich een gat in mijn pizza! Een groot rond gat met een doorsnede van wel 10 centimeter. Daar moet iets fout gegaan zijn!

Achteraf bleek dat de pizza bedoeld is als skinny pizza, met weinig calorieën. 
Op zich een slim idee, maar gaten in een pizza maken om op calorieën te besparen vind ik niet zo'n goed idee! Je geeft toch ook niet een halve portie pasta of wat dan ook?

Zelf calorieën tellen is oké, maar een pizza waar een groot gat in zit niet!

Helaas viel de smaak van de pizza ook tegen. Evanals als de ambiance in het massale restaurant. Het is een enorm grote ruimte met hoge plafonds en weinig gezellige hoekjes.

De wijn en prosecco waren overigens heerlijk.

Volgende keer beter, want er zijn genoeg pizza's op de kaart die het proberen waard zijn.

Woodstone Pizza & Wine is een originele pizzatent in een modern jasje en zeker het proberen waard als je in Haarlem bent.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten