donderdag 9 juni 2016

Hummus heaven bij Maza-shop en bar


Ben je een hummus liefhebber, zoals ik? Dan zul je helemaal happy worden van deze winkel, de Maza shop in Amstelveen.

Je kent Maza van de Midden Oosterse delicatessen die je bij de supermarkt kunt kopen. Heel eerlijk, vind ik sommige van die producten erg naar mayonaise smaken. Maar in de Foodhallen in Amsterdam had ik al eens kennisgemaakt met de verse producten van Maza en deze zijn een wereld van verschil. Vers smaakt natuurlijk altijd lekker!

De Maza shop-bar in Amstelveen zit er nog niet zo lang en ik ging er eens kijken. Want, ik hoorde dat ze versgemaakte hummus verkopen in heel veel variaties.

Eénmaal aangekomen het halleluja-effect. Niet alleen een prachtige mozaieken bar, het staat er vol met heerlijke hapjes; verse olijven, gegrilde groenten en heel veel verschillende soorten hummus. Je kunt er als je wilt wat eten aan de bar-tafels (als lunch of tijdens het shoppen met een wijntje) en je kunt ladingen vol lekkers meenemen voor thuis.

En dat is exact wat ik deed...
Er was een heel goede aanbieding, wat inhield; voor € 13,50 krijg je 2 soorten hummus, 2 soorten verse groentendip, 1 bak olijven, 1 bak gegrilde groenten, 1 bak vers fallafeldeeg, 1 zak Libanees platbrood + een extra dip van de aardige verkoop-mevrouw. Dit krijg in een mooie koeltas. (Met mijn Amstelveen shoppingpas betaalde ik € 10)
Kun je dat geloven?!

Aanbieding of geen aanbieding, het is gewoon uniek om zoveel soorten hummus te vinden en een lekker fallafel-menu samen te stellen voor thuis. Ik had het toch wel gekocht!

Deze tas vol staat garant voor een gezellig avondje tafelen. Lekker wijntje erbij en dippen maar! Ik liep met een big smile naar buiten, dat kun je wel voorstellen.
Eerst nog een paar uurtjes werken op kantoor (met de megavolle Maza koeltas onder mijn bureau) en dan zou ik al het lekkers samen met mijn lief gaan proeven. Ik was so excited!

Ik maakte voor het eerst fallafel. Je hoeft niets toe te voegen aan het kant en klare deeg. Alleen burgers of balletjes vormen en even bakken. Dit was zo heerlijk met een flinke veeg hummus en wat gegrilde groenten op het warme platbrood.

Wat had ik nog meer?
Muhammara, een salade die zoetig is met couscous er in,
Esfenaj, een dip van spinazie, kikkererwten en krokante amandelstukjes (mijn favo!)
Baba Anoesch, auberginedip. Deze was overigens niet vers en was hetzelfde als in de supermarkt. Alleen de verpakking was anders.
Spicy Hoemoes
Hoemoes met zongedroogde tomaat
Gegrilde aubergines met courgette
Olijven 

Dit is een aanrader, vooral voor een feestje, barbecue of picknick. Ik ga snel weer voor nog een tas vol en misschien lunch ik er eerst even. Ga jij er ook eens kijken?



       Je vindt Maza in het Stadshart Amstelveen Rembrandtweg 37, 1181 GE Amstelveen

Bezoek de nieuwe website van About Food And Fashion!  http://www.aboutfoodandfashion.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten