vrijdag 19 mei 2017

Easy Goulash




Ik had nog nooit goulash gegeten. Maar toen ik laatst kookinspiratie opdeed in één van mijn oude kookboekjes ('Gezellige Gezinsmaaltijden 1001 recepten' -  Action), zag ik een simpel recept voor goulash.
Met meer dan een halve kilo aan stoofvlees in de vriezer, besloot ik goulash te maken.

Het resultaat was erg lekker! Het is bovendien eenvoudig te maken - want de stoofpan doet het werk. Dat is het fijne van stoofgerechten en soepen, je gooit het in de pan en dat is het!


Ik maakte er rijst bij en deed er een klodder creme fraiche bovenop.

Op een guur dagje als vandaag, want let's face it, het wil nog niet echt opschieten met het mooie weer, is dit een prima maaltijd!

Zo maak je hem;


Nodig voor 4
700 gram rundvlees
4 uien, gesnipperd
3 el olijfolie
400 ml runderbouillon
4 el tomatenpuree
6 el paprikapoeder
2 tl aardappelzetmeel
1 groene paprika, in reepjes
1 rode paprika, in reepjes
zout, peper
creme fraiche

Snij het vlees in regelmatige stukken van 4 cm. 

Verhit de olie in een pan. Fruit er op middelhoog vuur al roerend de uien in. Voeg er beetje bij beetje de stukken vlees aan toe en blijf roeren zodat ze aan alle kanten bedekt zijn met vet en ui.

Schenk er wanneer alles mooi goudbruin is de bouillon bij en breng op smaak met zout en peper. Breng langzaam aan de kook. Meng intussen de tomatenpuree met het paprikapoeder en het zetmeel in een kom. Leng het aan met 3 eetlepels van de bouillon.

Schenk het tomatenpureee mengsel in de pan, roer goed door en breng opneiuw aan de kook. Doe de paprika reepjes erbij. Leg een deksel op de pan en draai het vuur laag. Laat 1 uur en 45 minuten zachtjes pruttelen.

Breng eventueel op smaak met zout en peper en serveer met een klodder creme fraiche.




Bezoek ook www.aboutfoodandfashion.com 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten